SELAMAT DATANG KE BLOG SK SEDC, SIBU

05 September 2008

PEMOHONAN PERTUKARAN GURU ANTARA NEGERI BAGI JAN 2009 & PEMBATALAN PENGGUNAAN BORANG PERTUKARAN GURU ANATARA NEGERI (BORANG BSPG/PIND 1/2005)

Salam sejahtera semua warga SK SEDC, Sibu

Adalah dimaklumkan bahawa permohonan pertukaran guru antara negeri secara on-line (e-GTukar) bagi pertukaran Januari 2009 telah dibuka mulai 01.September 2008 hingga 30 September 2008 seperti yang dinyatakan dalam surat siaran KP/KPPM/5(8) bertarikh 15 Februari 2008. Sila rujuk pada surat siaran tersebut bagi maklumat-maklumat yang berkaitan dengan pertukaran tersebut.

Sehubungan itu penggunaan Borang BSPG / Pind.1/2005 bagi tujuan permohonan pertukaran guru antara negeri dibatalkan. Bagi guru-guru yang perlu memohon pertukaran di luar musim atas sebab-sebab yang tertentu sahaja perlu menggunakan borang secara off-line dalam bentuk Excel yang boleh didapati pada CD pertukaran secara on-line yang ada dalam simpanan sekolah. Borang tersebut mestilah diisi dengan menggunakan komputer secara off-line dan disahkan oleh Guru Besar sebelum dihantar ke PPG Sibu untuk dipanjangkan ke JPN dan Bahagian Pengurusan Sekolah Harian, Kementerian Pelajaran Malaysia.
Sekian. Harap maklum dan Selamat Berpuasa

No comments: