SELAMAT DATANG KE BLOG SK SEDC, SIBU

28 August 2009

KEJOHANAN OLAHRAGA MSSR ZON BANDAR SIBU KE 37 TAHUN 2009






Salam sejahtera semua warga SK SEDC, Sibu.
Seramai 28 buah Sekolah Rendah (SK & SJK) dalam bandar Sibu telah berentap dalam Kejohanan Olahraga Antara Sekolah (MSS Bandar Sibu) selama dua hari mulai 05 Ogos 2009 hingga 06 Ogos 2009 di Stadium Tun Ahmad Zaidi, Sibu.
Dalam kejohanan tersebut, SK SEDC, Sibu telah mencipta sejarah tersendiri dengan menduduki tempat ketiga secara keseluruhan daripada 28 buah sekolah yang mengambil bahagian. Ini merupakan pencapaian terbaik yang pernah dihasilkan oleh sekolah ini. Dalam kejohanan tersebut, atlet-atlet lelaki kategori B dan perempuan kategori B sekolah ini telah mengharumkan nama sekolah dengan masing-masingnya menjadi johan dan menduduki tempat ketiga secara keseluruhan. Pelari berganti-ganti 4 X 100 meter & 4 X 200 meter lelaki kategori B sekolah ini juga layak mendapat pujian kerana telah berjaya memadamkan rekod kejohanan untuk kedua-dua acara tersebut.
Secara keseluruhannya, kontigen sekolah tahun ini telah berjaya merangkul 6 pingat emas, 4 pingat perak dan 5 pingat gangsa. Tahniah dan syabas diucapkan kepada semua atlet dan semua jurulatih sekolah yang telah berusaha dengan begitu gigih untuk mencapai kejayaan ini. Semoga kejayaan yang kita capai tahun ini menjadi titik permulaan dan perangsang bagi sekolah kita mencapai keputusan yang lebih gemilang pada tahun-tahun akan datang.
TAHNIAH SEKALI LAGI KEPADA SEMUA WARGA SK SEDC, SIBU . SEDC BOLEH !
(Gambar Pertama-Dari Atas: Kontigen SK SEDC, Sibu bersama jurulatih dan Guru Besar - En. Tan Kuang Wui. Kelihatan juga dalam gambar dua piala yang berjaya dimenangi tahun ini, Gambar Kedua : Kelihatan Jurulatih Kontigen SK SEDC, Sibu-Ustaz Mohd Azrul dan Cikgu Geraman bersama atlet-atlet yang lain bersorak kegembiraan ketika melihat anak didik mereka mengecapi kejayaan di garisan penamat, Gambar Ketiga : Debaran jelas kelihatan di air muka dua jurulatih SK SEDC, Sibu - Cikgu Morris & Cikgu Hanita ketika melihat atlet-atlet didikan mereka bersaing sengit di trak, Gambar Keempat : Wira-wira SK SEDC, Sibu yang berjaya memadamkan rekod kejohanan 4 x 100 meter dan 4 X 200 meter lelaki Kategori B.

No comments: